Onsdag den 26e september

Datum: 2012-09-26 Tid: 20:36:58
Hej på er! Har precis skrivit klart min Latin presentation om romersk rätt som jag ska ha på fredag. Först blev jag en aning frustrerad och förbannade mig själv för att jag valde ett ämne som man inte kunde hitta någon bra information på what so ever. Det var liksom bara långa texter med krångliga juridiska termer som fanns. Men efter ett tag kom jag på att jag kunde söka på engelska och alltså - lycka. Hittade flera jättebra källor som listade olika brott, straff och den romerska rätten i allmänhet. Dessutom tog det inte lika många timmar som jag trodde att det skulle ta, vilket alltid är ett stort plus! Så nu efter ett par timmars google-letande och flera rätt brutala och groteska bilder senare är jag klar med latinet för idag. Då återstår bara franska glosorna och förberedelse inför muntliga spanskan imorgon... Ja, som ni hör har jag inte tid med ett riktigt liv för tillfället, hoppas att det lugnar ner sig liiiite grann nästa veckan i alla fall. 
Det här hade ju inte direkt suttit illa just nu! Lite peppande och belönande mitt bland all pluggångest.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback