Glada nyheter, Prison Break och lite språkläxor

Datum: 2012-09-10 Tid: 20:50:51
Åh, fick ett samtal idag med ett mycket glatt besked! Vill dock inte berätta exakt vad det handlar om förrän det är 100 % säkert. Annars har jag hunnit med att kolla tre avsnitt av Prison Break sedan jag kom hem. Det bästa av allt när man tittar på en riktigt bra serie är ju att veta att det finns fyra säsonger totalt att titta på!♥ 
Haha, jag och mamma fick oss mer än ett gott skratt när hon hjälpte mig med en del av min spanska läxa. Jag skulle översätta en konversation mellan en polis och en liten pojke så jag visste vad allting betydde och ja... haha, det blev lite fel. Polisen sa alltså:
-Hola Chaval. ¿Qué occure?
Gjorde min bästa detta-är-ju-bara-heeeelskumt-min när jag översatte polisens fråga till pojken med: "hej hästen, vad händer?" och lite spydigt sådär sa att "ibland är spanskan verkligen riktigt konstig". Läste inte riktigt jättenoga och Chaval (som tydligen betyder grabben) på spanska är ju verkligen likt franskans Cheval (häst). Det är inte alltid lätt att hålla isär språken, haha!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback