New York del tre

Datum: 2012-05-13 Tid: 14:30:00
Vi bodde på ett hotell i Midtown, precis i närheten av empire state building och med gångavstånd till allting på Manhattan. Ett kanonläge verkligen!
Glad efter första shoppingrundan på Victoria secret! Blev ju ett antal till vid senare tillfällen också.
Precis som allt annat som jag tidigare sett på filmer så trodde jag att den här isrinken vid Rockefeller center skulle vara mycket större.
Trevligt av Spiderman att ta ledigt från superhjältandet en dag för att ta kort med fans och agera hängiven fotograf genom att ligga på marken (fick dock inte med det på kort). Haha.
Här vid Times square som ni kanske redan har gissat. Vi gick även dit på kvällen också och då var det tusen gånger coolare!
Trots skavsår och extremt trötta i benen efter att ha gått konstant i flera dagar så bestämde vi oss för att gå en bit på Brooklyn bron. Fast med min envishet blev 'en bit' hela bron och sedan även ännu längre för att komma ner till strandpromenaden vid vattnet. Haha, lite komiskt egentligen, hela min familj (inklusive mig själv) haltade mer eller mindre, men jag var ändå fast besluten att jag skulle ta mig dit och fota...
...Sagt & gjort, så fick det bli! Jag fick mina kort i alla fall och efter en timmes letande efter tunnelbanan i Brooklyn och en läskig gubbe med bara ett öga som stod och skrek vid biljetttautomaterna så ramlade vi in på hotellrummet med ungefär sjuttioelva nya blåsor under fötterna. Ett någolunda lyckligt slut blev det i alla fall!

För att se de tidigare delarna, klicka här. Nästa del kommer bli från Florida!
Trackback