Frågor och svar

Datum: 2012-05-30 Tid: 16:57:00
Var drömmer du om?
Åh, jag drömmer om mycket! Typ att folk inte ska svälta, att alla våldtäktsmän och mördare ska åka in i fängelset osv. Men antar att du menar lite mer personligt och uppnåeliga mål? Jag vill åka som utbytesstudent till USA innan trean, åka som AU pair efter gymnasiet, jobba som guide/reseledare/ någonting inom språk och turism i Frankrike eller Grekland och åka som volontär till Afrika eller Asien i ett par månader och jobba antingen med djur eller med barn som på t.ex. barnhem. Annars vill jag väl hitta någonting jag gillar att arbeta med, att jag och alla jag känner och är nära ska göra sådant de blir lyckliga och glad av osv.

Vad vill du göra och jobba som i framtiden?
Lite som förra fråga, men skulle kanske vilja jobba någonting med utsatta och fattiga barn (hjälporganisation), för miljön eller någonting med språk. Översätta filmer och böcker, arbeta på ett bokförlag, något sådant skulle vara roligt! Annars har jag alltid tyckt att arbeta i en klädesbutik skulle vara lite roligt att testa på, så skulle kunna tänka mig det eller typ vikarie som förskolelärare eller barnvakt under/ precis efter gymnasiet.

När kommer nästa delarna från USA?
Jag jobbar på dem! Har inte varit ledig mycket allt på sistone så inte haft tid att sitta vid datorn. Men har fixat tre-fyra delar nu den här veckan när jag varit lite ledig, som kommer upp inom kort!

Du fyller ju år snart , vad önskar du dig?
Åh, det har jag faktiskt inte ägnat en tanke åt. Har blivit sådär tråkig och säger mest pengar och böcker och något enstaka smycke när någon frågar. Men nu skulle jag behöva ny mobil för att min krånglar så mycket emellanåt. Annars så är alltid presentkort och liknande välkommet, haha.

Hur brukar du/ gillar du att träna?
Är väl knappast en expert eller fan av att träna hela tiden. Men gillar spinning på gym (hemma är det såå tråkigt), dans är en favorit & sedan brukar jag ut och springa på våren och sommaren. Blir alltid så taggad att ut och springa när det är sol & man kan springa i barbent och shorts!

Vad ska du göra i helgen, några speciella planer?
På fredag tar min syster studenten så ska fira henne & sen har jag blivit inbjuden på fest i stan, så blir eventuellt fest därefter om jag hinner med det. På lördag blir det nog hungerspelen på bio & på söndag ska jag träffa min bästa kompis. I övrigt ska jag väl träna, njuta av solen och värmen och bara ta det lugnt och spendera lite tid med familjen och kompisar. Galet fullspäckat vilket är roligt efter alla veckor och helger då man suttit fast inomhus med en stor hög plugg. Frihet är ordet!

Favoritbutik?
I Sverige: H&M, Gina Tricot, Monki och  Vila bland annat. Utomlands: Forever 21, New look, Topshop, American Eagle och Victoria Secret.

Favoritserie?
Psych kommer alltid att vara en favorit, annars gillar jag Vampire diaries och Nikita väldigt mycket. Vänner är också en serie som alltid kommer vara lite extra nära hjärtat då jag i stort sett växte upp med den. Har sett alla avsnitt och alla säsonger på tv jag vet inte hur många gånger. Veronica Mars och What I like about you är tidigare favoriter men som slutat gå - men de är fortfarande lika bra!

1. Blev någon av serierna som du tittade på nedlagd? 2. Förlorade ett par av mina favoriter, har du kanske lite tips på några ungdomsserier?
1. Nej, som tur inte! Klarade mig undan och mina favoriter blev alla förnyade. Hart of Dixie & Nikita var lösa kandidater men som tur var blev de förnyade för en till säsong! Tittade ett par avsnitt av The secret Circle förut men tröttnade helt efter ett tag, så det gjorde mig inte något att det var en av de som lades ner.
2. Som sagt: Psych, Vänner (om du inte har sett det), Nikita, Vampire Diaries, Grey's Anatomy, Awkward,  Veronica Mars och What I like about you. Blandning av lite nya och gamla guldkorn. Har ett par fler som t.ex. Hart of Dixie, The lying game och Jane by design. Men man får räkna med att de är lite småtöntiga ibland och lite over the top amerikanskt - men de är ändå mysiga och passar när man inte orkar tänka så mycket och bara är ute efter lite feel good mood.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback