Florida del fyra

Datum: 2012-06-30 Tid: 19:19:06
Såhär fint var det utanför bilfönstret det mesta av sträckan från Fort Lauderdale till Miami. Älskar kanalerna och de stora och lyxiga husen som var byggda vid dem.
Jag är fotografen i familjen och Sara är kartläsaren. 
Det var riktigt skönt när vi var framme och man fick hoppa ur bilen, trots att det var runt trettio grader utanför.
Miami beach, som var hur bred som helst och tillräckligt lång för att det inte skulle kännas som att det var packat med folk. Underbart härligt med vitkornig strand och turkost vatten!
Det är verkligen coolt att se alla flotta hotell som sträcker sig långt upp som skyline när man befinner sig på stranden.
Stannade för att äta lunch nära strandpromenaden. För min del blev det currykyckling med ris. Restaurangerna har massa med luncherbjudanden med billigare drinkar vid gatan nära stranden och letar man efter någonstans att äta så får man menyer och erbjudanden hit och dit.
Jag gillade kontrasten med strand, parkliknande område med palmer, gräs och promenadgångar och citykänsla med restauranger, butiker och höga byggnader.Det kändes verkligen som Miami.
Efter att vi gått runt ett bra tag i Miami, så återvände vi till stranden för att sola och bada lite. Det var alldeles för varmt för att låta bli. 
Åh vad jag ville stanna och fota på sådana här kullar, det var en helt otrolig utsikt! Man såg nästan hela Miami, alla höghus, kanaler, lyxiga båtar och enorma kändishus värda många miljoner. Lite synd att det inte fanns parkeringar i närheten och att det var alldeles för långt att gå upp för annars hade jag fått ett par grymma foton (den här bilden är alltså tagen inifrån bilen). 
 
Nästa del blir från den sista dagen, i Fort Lauderdale. Sedan kommer ytterligare ett par delar från NY.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback