En liten recension

Datum: 2012-07-08 Tid: 14:08:51
Såg ju som sagt nya versionen av Spider-man igår på bio. Tyckte att den var riktigt grym! Det var humor, kärlek, sorg, en massa action-scener och mycket mer. Precis som jag hade hört innan så hade de blandat in humorn på ett helt annat sätt än i de första filmerna, som där gjorde filmerna lite stela och småtråkiga jämfört med den här. 
 
Jag älskade scenen när alla byggarbetare sammarbetade för att hjälpa Spider-man, i princip alla scener med Peter & Gwen och scenen i biblioteket med den gamla mannen som lyssnade på musik, fast det var blodigt allvar i bakgrunden så satt man och skrattade just för att de hade gjort det på det sättet. Mycket bra gjort helt enkelt!
 
Skådespelarna hade dem även där lyckats casta väldigt bra! Rhys Ifans gjorde sin roll som professor och the good guy turned bad med bravur och Emma Stone gjorde även hennes roll himla bra, även om hon inte överglänste Andrew Garfield som passade perfekt som Peter Parker och Spider-man. Jag och Johanna satt även i slutet och bara "Åååh, vad SNYGG han var!", vilket i sådana här filmer, ärligt talat är en del av det som lockar. Haha.
 
Jag är väl inget direkt superstort fan av sådana här serier och filmer, men håller ändå med om att vissa av dem verkligen lyckas. Fem av fem får den här! ♦ ♦ ♦ ♦ ♦

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback