Vardagsbabbel och lite till

Datum: 2012-12-29 Tid: 00:18:26
Hej på er! Har jobbat hela dagen idag så är som vanligt trött i mina ben (får typ alltid världens träningsvärk efter att jag har jobbat haha) och när jag väl kom hem meddelande mamma att alla ansökningshandlingar till USA hade kommit på mejl (var helt bombis på att jag skulle få dem via posten, men nej). Har läst igenom allting nu och även börjat fylla i det jag kunde (skickade dock iväg två mejl med en himlans massa frågor, så förhoppningsvis kan jag fortsätta med dem så snart som möjligt). Känns lite som att jag drunknar i alla ansökningar och panikar massa över alla sprutor jag måste hinna ta. Betala pengar för att kallsvettas, må psykiskt dåligt och få ont efteråt vill jag helst slippa...Hehe.
 
Har även hunnit med att kolla på andra avsnittet av en gammaldags serie som gick på trean (har dock inte sett första så lite förvirrande var det allt). Älskar filmer och serier som utspelar sig i gammal tid men står verkligen inte ut med all orättvisa. Slutar bara med att jag sitter där och säger fula saker till karaktärerna i serien. T.ex. den läskiga munken och hans mamma som bara mördar folk hejvilt för att få det de vill ha och sedan rättfärdigar det genom att säga att det är Guds vilja, mannen som våldtar, mördar och typ allt annat, det allmänna mansgrisbeteendet (mitt nya favoritord för att beskriva män som tycker kvinnor ska vara som slavar. SÅ BRA OCH ANVÄNDBART) och orättvisan att kvinnor inte är värda någonting medan män får göra vad de vill i princip utan att bestraffas eller förskjutas av samhället.
 
Och nu sitter jag här i min säng, äter mandarin och vörtbröd (min middag typ eftersom jag inte ätit någonting sedan lunch på jobbet). (Och ja, jag gillar paranteser kanske lite mer än vad som är normalt) (always have) (always will) (♥).
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback