Kan vara ett av det löjligaste jag har hört

Datum: 2012-12-04 Tid: 15:37:04

Ursäkta mig men den här kommentaren kan vara bland det löjligaste jag sett. Som om han har rätten att bestämma att kvinnor (och snacka om att han generaliserar och drar samma slutsats om varenda kvinna i världen) inte borde få rösträtt, vara lika värda eller "tillstånd att vara myndiga". För han är uppenbarligen mycket bättre lämpad att bestämma över folks liv. Han verkar mena att vi ska vara tacksamma över att vi överhuvudtaget har fått rösträtt och tillstånd att bestämma över VÅRA liv. Typ ni blir inte stenade i alla fall var tacksamma. Med sådant här tänkande att vi borde vara så tacksamma för allt män någonsin gjort för oss känns det som att vi är tillbaka på ruta ett. Jag undrar om vissa ens har kommit ett ministeg i en jämställheten.

Om ni vill återställa er tro på mänskligheten så föreslår jag att ni kikar på kommentarer på det här fotot (vita kränkta män på facebook), vissa är så bra att man blir varm om hjärtat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback