Florida del fem

Datum: 2012-08-09 Tid: 15:40:41
Den sista dagen vi hade i Florida (planet gick tidigt på morgonen dagen därefter) bestämde vi oss för att gå in till centrala Ft. Lauderdale, kolla runt lite och äta lunch innan det bar av till hotellet och poolen igen.
Fick syn på en klassisk gul skolbuss och Sara sa att det är ju något jag bara måste fota, så det gjorde jag.
Ett sjukt högt hotell som låg precis vid stranden, lätt i samma klass som New Yorks skyskrapor!
När vi åkte till everglades några dagar innan tog det bara runt tio minuter att komma in till den mest centrala delen av Fort lauderdale. Då tänkte jag att "men då kan det ju inte ta så lång tid att gå dit, det var väl bara någon timme högst" och föreslog det för resten av familjen. Eeeeeh, jo tjena? Det tog närmare TRE timmar för det var verkligen så mycket längre än vad vi först hade trott och sedan promenerade vi i 30-graders värme, utan skugga och med solen gassande över en hela tiden. När vi kom tillbaka till hotellet var det kväll och vi var helt slut, haha.
Ett gäng som skulle lära sig att surfa.
Sådana här känner man igen från filmer som framförallt är inspelade i Florida och Kalifornien.
Man kunde ju inte klaga på utsikten och omgivningen i alla fall, för den var oslagbar!
Vi gick upp på en bro för att kunna se och fota utsikten mycket bättre och lite högre ifrån :D
Som jag redan har berättat ett antal gånger så var den här resan defintitivt en av de bästa någonsin. Jag hade det bara så himla himla bra alltså, den var mer eller mindre perfekt! Någon gång i framtiden så skulle jag gärna vilja åka till Florida igen eftersom att vi bara var där i fem dagar (huvudresan var ju ändå till New York), men då gärna kanske lite mer inriktat på Key West och området där runtomkring och sedan ta någon kryssning ut till Bahamas. 
 
Det var alltså sista delen från Florida, nästa gång blir det New York-bilder igen!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback