Ställen jag vill besöka

Datum: 2012-04-03 Tid: 12:53:00
Kom på idén att skriva ner alla ställen (de som jag kommer på just nu i alla fall, haha) som jag vill besöka. Det skulle ju vara roligt att kika tillbaka om ett par år och se hur listan har ändrats. Om den har fyllts på ännu mer eller om några av dem har bockats av.

Thailand - Har redan varit där två gånger men skulle gärna åka dit en gång till eftersom att jag var rätt liten när vi var där och därför inte kommer ihåg så himla mycket från de resorna. Det var även där som jag red på elefant två gånger och simmade med delfiner, vilket var otroligt häftigt! Och det skulle jag mer än gärna göra om.

Malaysia - Var faktiskt på väg att åka hit en gång med familjen, mamma hade bokat resa och allt. Men det var någonting som hände just då så att resan blev avbokad. Men alla bilder som man ser härifrån är så otroligt fina så jag måste bara dit någon gång!

Fiji - Kristallklart turkost vatten. Palmer. Alldeles vita stränder. Behöver jag säga mer än att det låter som rena rama paradiset?

Mauritius - Vad jag sett på bilder ser även denna ö ut som en riktig paradisö där man lätt skulle kunna koppla av och spendera dagarna vid vattnet med att sola, någon standaktivitet eller jobba på brännan, i någon vecka eller två.

Kina - Skulle vara grymt att gå på kinesiska muren, gå runt i Peking eller Shanghai på marknader, affärer och olika platser.

Japan - allt verkar så extremt annorlunda i Japan. Tunnelbanan, storstan, kläderna och byggnaderna till exempel. Skulle vara häftigt att besöka Tokyo.

Australien - Ett sådant ställe som man vill besöka någon gång i sitt liv. Men att det tar nästan ett helt dygn att ta sig dit är väl mindre lockande...

Frankrike - Har varit i Paris en gång, men skulle inte tacka nej till att åka dit en gång till. Marseille, Biarritz eller någon annan fin sommardel skulle vara perfekt till badsemester.

Hawaii - Tittar på bilder härifrån och får typ ögon stora som tefat (haha), det verkar bara vara så otroligt vackert där!

New York - Om New York uppfyller alla förväntningar och förhoppningar får jag ju veta om någon dag. Men de är inte så små inte.

Florida - Längtar till att åka till Miami & Everglades - såå häftigt ju! Fort Lauderdale tycker jag verkar vara helmysigt också (vilket är där vi kommer att bo också)

San Fransisco - Har velat åka hit ända sedan jag såg Golden gate-bron och den fina omgivningen på tv-serien förhäxad (haha, alltså älskade den serien när jag var liten).

Kalifornien - Los Angeles, Santa Barbara eller Santa Monica skulle jag vilja bo nära när jag ska åka som au Pair efter gymnasiet.

Kanada - Sen vi nästan skulle mellanlanda där nu när vi åker till USA så fick jag upp ögonen för detta land. Toronto & Niagara fallen skulle nog vara destinationen i sådana fall.


Bahamas - Sånt där ställe som man sett på olika filmer och som ser så otroligt fint och härligt ut. Skulle mer än gärna vilja besöka det stället någon gång under mitt liv.

Mexico - Skulle vilja åka dit och besöka maya ruinerna som man läst om rätt mycket på spanskan. Skulle inte direkt ha något emot att göra det till en badsemester på det sen. Haha.

Kenya - Att åka på safari är nog bland det häftigaste man kan uppleva! Men det kostar ju tyvärr väldigt mycket också på grund av det. Men det kommer definitivt med på min ställen-jag-vill-besöka-lista.

Kapstaden - Afrikas sydligaste udde skulle ju allt vara något att besöka. Även Kapstaden i Sydafrika lockar mycket. Skulle vara en intressant och lärorikt att få se hur de bodde och levde i Afrika.
Klicka på bilderna för att komma till bildkällorna.
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Var i Thailand förra månaden och ÅH vad jag vill tillbaka! Så himla underbart! Sen har jag varit på Hawaii, Florida x2 (everglades & orlando en gång, sen miami), och San Fransisco och LA (Hollywood & Santa Monica. UNDERBARA STÄLLEN!

2012-04-03 @ 19:20:31
URL: http://mmiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback