Första hela dagen tillbaka i Sverige

Datum: 2012-04-17 Tid: 18:48:00
Låg klarvaken till klockan två inatt, det gick helt enkelt inte att somna (kanske inte så himla konstigt i och med att klockan bara skulle vara åtta i USA då). På något sätt lyckades jag i alla fall somna sedan efter ett tag så har fått kanske sex timmar sömn, tack och lov hade jag sovmorgon till klockan åtta idag. Har en fullspäckad vecka, så ska bli skönt när den är över, säger jag redan nu. Har nationella i spanska imorgon och jag mer eller mindre fasar inför hörförståelsen. Mitt svenska nationella tal om relationer, om hur och varför de har förändrats och hur de förmedlas i litteratur och filmer gick i alla fall rätt bra. Inte helt perfekt, men mycket bättre än mitt förra tal jag gjorde i svenskan. Så det känns i alla fall riktigt bra! Sitter just nu och övar inför nationella imorgon genom att lyssna på spanska låtar, fastnade för Julieta Venegas, tycker att hennes låtar är relativt lätta att förstå. Me voy förstod jag i alla fall nästan allt av efter ha lyssnat två gånger. Lite rolig video ändå också, haha.
Förra veckan gick jag runt i shorts och i den stekande solen (♥) och idag hade jag typ tre lager tröjor och en munktröja på men frös fortfarande. Grr, vad kallt det är alltså.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback