Three questions & three answers

Datum: 2011-09-08 Tid: 13:06:00
Vilka tv-serier gillar du och brukar du följa?
Det har blivit en hel del genom åren (haha, låter som jag typ är medelålders?), har dock inte haft så värst mycket tid att kolla på tv det senaste året, men here we go, några av favoriterna är i alla fall: Vampire diaries, Bones, Chuck, Psych (älskar den serien, haha), Grey's, Off the map, Desperate housewifes, Cougar Town & Pretty little liars. En härlig blandning av kriminalserier, humor, kärlek & drama. Vilket för det mesta är precis sådant jag gillar.


Vad skulle du säga var typiskt dig?
Jag skulle nog säga att det är typiskt mig att; läsa ut en riktigt bra bok på kanske 300 sidor på ett par timmar, låna överdrivet mycket böcker men att de ändå inte räcker i mer än en vecka (under ledighet såsom sommarlov osv), fylla hälften av tallriken med grönsaker och sedan knappt få plats med övriga maten (skojar inte, det händer extremt sällan att jag äter lunch & middag utan grönsaker), varje gång jag sätter på mig en vit tröja så är den nersölad efter ett par timmar (händer varenda gång, förstår inte varför men kan verkligen inte ha en vit tröja helt ren i en hel dag), skratta mer än tjugo gånger under en dag, bli glad av småsaker som att sätta på sig ett par fina skor, upptäcka en ny riktigt bra låt eller spricka upp i ett stort leende när det är strålande sol ute.
Skulle inte du kunna skriva ett par saker som vi inte vet om dig?
Jovisst skulle jag kunna det!
1. Jag är en slags halv-vegetarian. Äter inte kött & korv, det enda i köttväg som jag äter är alltså fisk och kyckling.
2. Jag har haft tre seriösta förhållanden i mitt liv, än så länge.
3. Jag har nästan alltid med mig min anteckningsbok vart jag än går eller åker. Mest är det för att jag helt plötsligt kan komma på någonting jätte bra som jag bara måste skriva ned (antingen till bloggen, berättelse eller en-bra-att-ha-mening) eller att jag kommer på någonting som jag måste komma ihåg.
4. Det händer väldigt ofta att när jag har mycket att göra och blir stressad på grund av det, skriver små to-do-listor som jag sedan kryssar i vartefter att jag blir klar, då känns allting lite enklare och som att man har mer koll över de saker som är färdiga och de som fortfarande kvarstår.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback