Svärdet och spiran

Datum: 2011-01-16 Tid: 11:59:00

(Klicka här för att komma till bildkällan) Hur söt är inte Eddie Redmayne - längst till höger - egentligen?

Det var sista och fjärde delen (som tv 3 visar i alla fall) av svärdet och spiran i torsdags. Okej jag erkänner. Tycker att det är himla roligt att kolla på filmer som utspelar sig för länge sedan - något som jag fått ifrån mamsen min. En sak ni inte visste om mig, där va? Har även lånat massa Jane Austen-böcker ifrån bibblan som jag ska plöja igenom när jag har tid, har jag tänkt.

Men om vi återgår till filmen igen, den sista delen var i varje fall oerhört spännande, sådär nagelbitande spänning ungefär. Helt klart bästa delen, enligt mig. Just därför att äntligen fick de där hänsynslösa, grymma människorna precis vad de förtjänade! Har väl inte direkt suttit och skrikit åt tvn under programmets gång, men nära inpå - och ja, jag är fullt medveten om att det bara är en serie. Men det är ju ändå det som är det värsta, att det är möjligt att det kan ha varit så förr i tiden (flera hundra år tillbaka). Att de som hade en titel och som ansågs vara mer värda, kunde döda folk som stod i deras väg mot framgång. De mördade och orsakade smärta vart de än gick och ansågs sig ändå vara "the good guys".

Verkligen hemska saker de gjorde, och som de faktiskt kom undan med. Vi kan minnsann skatta oss lyckliga att det inte är så i dagens samhälle, att saker och ting har förändrats. Men det fick mig ändå att tänka lite, mord är ju olaglig, kriminellt, omoraliskt osv. Men att döda någon i krig - oskyldiga människor - är helt okej för att då gör man det för att skydda sitt folk? Sitt land? Sig själv?
Postat av: Therése

ja visst är den :D men den lär finnas kvar! När jag beställde fanns alla storlekar kvar och då var den redan nedsatt till 60 % rea :)

2011-01-16 @ 14:25:37
URL: http://thovdegard.blogg.se/
Postat av: Veronica

SV; Ja, jag är nöjd, framförallt med korset.:}

2011-01-16 @ 14:44:02
URL: http://veronicahagstrom.blogg.se/
Postat av: josse

taack ! Vad roligt att du gillar den :D



jo precis, och nu när skolan är igång igen är det ju ännu värre. Hinner knappt med mitt egna liv längre ! :) tack detsamma <3

2011-01-16 @ 14:47:19
URL: http://josefinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback