Riktig, riktig kall vinter

Datum: 2010-11-25 Tid: 19:00:30

Gaah! Det känns verkligen att det är vinter nu, riktig riktig kall vinter. Jag kom hem sådär vid fem-tiden och mina händer var som två stora isklumpar, kändes som om fingrarna när som helst skulle frysa sönder och trilla av Var till och med tvungen att ha på mig vantarna inomhus, för att värma upp mina kalla händer. Och då hade jag ändå bara tagit av mig vantarna i någon minut för att sätta på musiken och fixa med hörlurarna till mobilen, medans jag väntade i tjugo minuter på att bussen skulle komma (eftersom att de vanliga buss-tiderna inte gälller nu när det är snö överallt). Så jag stod där i mörkret och kylan och hade ingen aning om när bussen skulle komma.

Men skönt var det då minnsann att komma hem! Det är nästan så att man behöver något sådant för att kunna uppskatta de "vanliga sakerna". Aldrig tidigare har jag älskat ett par vantar så mycket, haha.

Planerna för kvällen kan sammanfattas ungefär såhär: spanskaplugg inför provet imorgon, maaat (är vrålhungrig då jag inte ätit sen klockan tolv, vilket är nästan sju timmar sedan...) och en fin liten avslutning med Vampire Diaries och Criminal Minds :)
Postat av: Matildaz

Har också ett sånt linne, så fint :)

2010-11-27 @ 22:33:25
URL: http://matildaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback