Eclipse, The third chapter begins

Datum: 2010-07-02 Tid: 19:59:59

Såg Eclipse för några dagar sedan, den tredje filmen i twilight- sagan. Gaaah. vad den var bra asså! Mycket bättre än de andra två filmerna. Lätt. Fast första filmen var väl inte så svårslagen. Men efter att New moon kommit ut tänkte man att den kan väl knappast bli bättre. Regissören till New Moon lyckades blanda smärta, sorg, omöjlig kärlek med humor, och lockade till skratt på bästa sätt. Men ja, nu har de gjort det omöjliga. Eclipse var grym, med stort G :D Ett bra filmtips till den som sett de tidigare filmerna och/ eller läst böckerna som de är baserade på. Och om de fortsätter så här så kommer man inte ha några ord för att beskriva breaking Dawn (sista filmen, som planeras bli två filmer). Skit bra, säger jag bara. Något att se fram emot :)
Någon mer som såg premiären?

My favourites moments i Eclipse:

♥ Striden, ja, jag kan inte hjälpa att jag fullkomligt ä l s k a d e den. LOVE. Blandingen mellan action, spänning och smärta, var så kraftfull. Jag ertappade mig själv med att tänka för mig själv, Kom igen nu, du KLARAR detta, till Edward och alla andra i hans familj. Gillade även mycket, när Jasper lärde samtliga Cullens (och varulvarna) hur man slåss mot nyfödda. Det var roande på hög nivå. Så därför tycker jag att detta får räknas till striden oxå, eller iaf förberedelserna för det.


♥ När Edward, Jacob och Bella var i tältet uppe på berget, dagen innan striden. Ni vet då Jacob måste lägga sig brevid bella, för att hon fryser jätte mycket. Just för att man verkligen fick veta just hur svårt det var för både Edward och jacob (även om han, Jacob inte direkt har hållit det hemligt, just hur mycket, det här med Bella sårar honom). Det var så känslomässigt laddat att man verkligen dras in i deras, ja mer eller mindre "bekännelser" för varandra. - Helt okej för mig asså, att ta Jacob, när Bella hellre väljer Edward. inget mig emot. Inte alls. haha. -


♥ När Bella kysser Jacob, för att han inte ska göra någonting dumt under striden. Eftersom han just då fått veta att "hans" Bella är förlovad, med den person han avskyr mest. Det är liksom bitterljuvt. Bella inser att hon älskar jacob. Bara inte tillräckligt mycket för att välja honom framför Edward. 

Det är säkert många som har scenen där Bella och Edward förlovar sig, som sitt favorit ögonblick, i hela filmen. men jag vet inte, det känns så påstridande. För Bella är det ju bara ett villkor för att Edward ska gå med på att förvandla henne till odödlig. Inte för att det gör Edward mindre glad för det när hon äntligen säger ja, men borde inte båda vara lika lyckliga med att gifta sig liksom? Jaja, måste påminna mig om att detta faktiskt bara är en berättelsen. Men en riktigt bra och lyckad sådan. Ja menar, böckerna har sålt i mer än 85 miljoner exemplar. Det är ju inte precis som att det inte finns någon anledningen till det. Det är en actionfylld, romantiskt, fantasy berättelse, som långt ifrån bara lockar tonårstjejer. Det finns många så kallade "cougars", som är över 40 och  bara intresserar sig för yngre män. Och som är lika besatta som majoriteten av  tonårstjejerna, av Edward. Det måste ju betyda något, visst?

Joo, förresten. Visste ni att i första boken, Twilight, när Jacob berättade för Bella om Quileute legenderna och "de kalla", då hade hon inte ens kommit på tanken att Jacob skulle bli varulv. Men det kom ju passande sedan i new moon, när han redan hade berättat om dem. Lite lustigt ibland, att allt verkar bara falla på plats, och bli exakt rätt.
Ja, det var bara lite onödig fakta. Men ändå lite kul, tyckte jag iaf.

Jag var förvånad att det var så många småbarn med på bion. Det var även många killar som skulle kolla på Eclipse. Förvånad, ja. Kul, javisst. För vissa tjejer är twilight- böckerna som deras egna bibel. Så varför skulle de inte kolla på den. Det var ju bara bra tyckte jag. Hörde faktiskt oxå några killar som sa att den var skit bra. Haha, total förändring, eftersom förut var det vissa som vägrade se på Twilight just för vissa tjejers besatthet för den. Men det är en skillnad mellan att vara helt besatt i dem, och att tycka att de helt enkelt är jäkligt bra böcker (och filmer för den delen). Inte för att det är något fel i något av de, men man ska inte reta någon eller så just för att den råkar gilla vissa böcker och filmer. Hur kul skulle det vara om någon retade dig, för att du gillade en viss färg eller klädesplagg. Inte vet jag, men något att tänka på iaf. Mobbning är inte okej! haha, var bara tvungen att flika in det. Men det är ju ändå allvarligt. Behandla folk, såsom du själv vill bli behandlad.


Nästan alla Cullens står beredda..


På ängen. När Edward friar, för första gången.


Fightscenen - älskar den. Haha, kolla Edwards min. Men allt blev ju bra till slut iaf.


Bella och jacob, precis innan han kysser henne. Och hon svarar med att slå honom


Haha, finaste bilden, när båda skrattar och allt.


Vad tycker du om filmen? Vilken/vilka är ditt/dina favoritögonblick i Eclipse?

Och förresten, hur står ni mot hela det här "team Jacob" och "Team Edward"?
Åsikter folk! Kommentera gärna, jag vill veta vad alla tycker.

Kram♥

Postat av: Lisa

Åh, jag älskar också scenen där de slåss! Så jävla underbar :D

2010-07-09 @ 23:49:47
Postat av: Johanna

När de kysser varandra. Lätt.

2010-07-09 @ 23:50:30
Postat av: Erica

Bästa scenen är när Edward friar, blir så himla glad då <3

2010-07-09 @ 23:51:41
Postat av: Sofia

Team Edward! <33333

2010-07-09 @ 23:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback