S som i spindeljävel

Datum: 2010-08-11 Tid: 23:47:20
Okej min definition av en trevlig och lugn kväll innefattar inte att man hittar en stor och äcklig spindeln sittandes på väggen i källaren, precis när man ska sätta sig vid datorn. Som för övrigt står nästan precis brevid. Men ja, det var exakt det jag hittade. Vilket får mig ännu mer att sakna våran laptop, som just nu är inne för en treveckors-lagning. Det är därför jag, för tillfället, använder vår stationära dator som står här nere i källaren. Men jag tänkte inte riktigt att jag skulle få äckliga spindlar på köpet. Vilket var precis vad jag fick. Spindlar alltså, och inte den lilla,lilla sorten. Utan den som är så stor som din näve. Men tyvärr hade den redan gömt sig någonstans, på den tiden det tog för mig att hämta mamma, för att hon skulle få uppdraget att smälla den. Då vet ni iaf anledningen till att jag sitter och spanar på golvet, runt omkring mig med benen uppdragna på stolen (För aldrig i livet att jag har fötterna nere på golvet, när det är en spindel på rymmen). Ja, som ni nu förstått är spindlar verkligen inte något jag gillar. På listan av saker jag inte alls uppskattar kommer spindlar på andra plats. På första plats kommer sprutor. För hur mycket jag än tycker att spindlar är riktigt äckliga, så gör de inte att jag får ont i armen. Som jag får varje gång jag tar en spruta. Men, beväpnad med en flugsmälla, har jag gått runt och kollat bakom alla möjliga saker, i min hitta-spindeln-jakten. Men såklart leker den kurragömma med mig eller något sådant, för jag kan jag lika gärna anmäla den saknad. Hitills har jag alltså inte hittat den. Vilket jag tycker nästan är läskigare - att inte veta var den är och bara sitta och vänta på att den ska komma fram, var den nu är. För då föreställer jag mig bara att den ska krypa uppför mitt ben, och hur äckligt är inte det? Usch ryser vid blotta tanken.


Fotobeviset! Detta är boven i dramat ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback