Questions

Datum: 2011-07-05 Tid: 12:19:00
Vad blir du glad av?
Åh, jag blir glad av så himla mycket, fina vänner, skratt med familjen, underbara solen, resor, musik och mycket mer!

Vad fick du i födelsedagspresent?
Jag fick en massa pengar (som mestadels ska gå till att köpa en ny kamera, eftersom att den jag hade gick sönder), en hel del presentkort på både H&M och bio. Av mina föräldrar fick jag resan till London. Kan verkligen inte säga att jag inte är något annat än helnöjd. En upplevelse, speciellt i form av en resa, är värd så himla mycket för mig, så detta var perfekt!

Vad har du för planer i sommar?
Umgås så mycket som jag möjligen kan med mina underbara kompisar, vilket förhoppningsvis (om vädret tillåter) betyder badhäng, cykelutflykter & sena kvällar i mängder! Annars, som jag nämnde tidigare ska vi till London och om ungefär två veckor bär det av till soliga Málaga.

Hade inte du långt, ljust och lockigt hår förut?
Någonting som jag själv förundras över, haha. Som jag skrivit tidigare så blev det någon konstig reaktion av min kompis mousse och locktång och har varit rätt så platt sedan dess (vilket var ungefär fyra månader sedan nu). Vissa dagar är det spikrakt medans andra kan det vara lite lockigare. Förhoppningsvis är det ett tecken på att det börjar komma tillbaka. Sakta men säkert.
Skriver du mycket?
Yes, skriver mycket berättelser, lite tankar och känslor och så vidare. Man kan väl säga att det är en del av vem jag är, har alltid skrivit mycket och kommer förmodligen att göra det i framtiden också. Det enda är att jag hittintills inte har publicerat något, har inte kommit längre än till utkastet. Om det är någonting ni vill läsa får ni hojta till, så kanske det är någonting jag kan fixa.

Här kommer en lite udda fråga men, vad har du för ringsignal?
Alla frågor uppskattas! Eftersom att jag rätt nyligen lyckats klura ut exakt hur man bytte ringsignal till en annan låt än en sådan som redan fanns på mobilen på min HTC, så har jag inte haft den jag har nu särskilt länge (bara någon månad). Men den heter i alla fall The Kill och är med det grymma bandet 30 seconds to mars. Man kan säga att det är en låt som betyder lite extra mycket för mig och min bästa vän. Vi brukar skojja till det och säga att det är "vår låt", ni vet som det alltid är i amerikanska filmer när ett par gifter sig och de ska dansa sin allra första dans, haha?

Styrka och svagheter (om du bara får välja en av varje)?
Styrka: Kan vara väldigt målinriktad om jag vill, vid träning till exempel pressar jag alltid mig själv till det yttersta (även om det betyder att jag får ta smällen efteråt) och skolarbete satsar jag alltid helhjärtat på. Jag är inte en sådan som ger upp även om jag ibland inte vill något hellre.
Svaghet: Haha, detta måste nog bli att jag inte är så jätte bra på att passa tider exakt. Händer väldigt ofta att jag får springa till bussen för att jag drar över ett par extra minuter med att sminka mig, fixa håret, klä på mig osv. Och även fast jag ställer klockan tjugo minuter tidigare slutar det alltid likadant.

Vad inspireras du av?
Mycket! Musik, bilder och väder inspirerar mycket min stil. Ofta klär jag mig mycket efter mitt humör och om det är bra väder är det ofta så att mitt humör är på topp och tvärtom. Internet & streetstyle är sådant som influerar min stil även det.

Ett måste i vår och sommar?
Jeansshorts, virkat & färg. Det är väl det jag kommer satsa på bland annat. Gillar även mycket spets, transparenta material och både jeans- och skinnjackan. Men i sommar när det är varmt brukar jag leva i mina shorts.
Vad vill du göra om typ fem år?
Har alltid sagt att jag vill göra någonting utomlands. Resa, jobba eller plugga och det är någonting jag verkligen tror att jag skulle må bra av. Lära mig att klara mig på egen hand till hundra procent samt få nya upplevelser, träffa nya människor och uppleva sådant man inte får göra här i Sverige. Exakt när, hur och var vet jag inte riktigt ännu. Men Au pair i USA låter som ett bra alternativ i alla fall!

Vad valde du för linje och gymnasium till hösten?
Jag valde - efter många om och men - Södra Latin med inriktning på det humanistiska programmet, tror att det är det som kommer att passa mig bäst. (Förhoppningsvis)bra utbildning och roligare miljöer vann över närhet och feghet, kan man säga, haha. Är faktiskt ändå rätt nöjd över mig själv att jag gick utanför min "comfort zone" och sökte dit där jag inte kommer känna en enda människa. Bara att hålla tummarna att jag kommer trivas där.

Vart är solglasögonen köpta?
De är köpta på Åhlens för ett tag sedan, men är rätt så säker på att de fortfarande finns att köpa. Älskar modellen och de är definitivt favoriterna!
Postat av: hilda

sv: haha tack antar jag, inte för att det var någon speciell bild men iaf! :D

2011-07-02 @ 17:44:05
URL: http://hildajansson.blogg.se/
Postat av: hanna ♥

haft en härlig dag idag? :)

2011-07-02 @ 18:50:49
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: rebecca

Roligt med alla frågor! :)



svar: Taack!! Tyvärr är de stulna nu :( Sjukt tråkigt. jag saknar mina solglasögon!

2011-07-05 @ 23:52:06
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback