En liten variant av LCHF

Datum: 2013-01-30 Tid: 19:56:14
Kommer inte ihåg om jag har nämnt här att jag sedan ungefär två veckor kör en liten variant av LCHF-dieten? Det är inte så att jag gör det för att gå ner i vikt eller någonting utan mer för att jag känner att jag inte alls mår bra av att äta massa kolhydrater hela tiden. Går väldigt bra dessutom måste jag säga. Det enda är väl att det inte blir så supervarierat matmässigt, men det går ändå väldigt bra eftersom jag älskar att äta grönsaker till maten, så om det blir olika sorters sallader 3-4 gånger i veckan är det inte så farligt.
 
Jag äter ett mål om dagen (oftast lunchen i skolan) som vanligt med ris, potatis eller pasta och sedan äter jag väldigt nyttig frukost (dock även det kolhydrater i form av havregrynsgröt, men måste bli mätt på morgonen plus att jag inte klarar av att äta yoghurt eller liknande på morgonen). Har värsta lyxen också för att min syster har letat upp en massa goda LCHF-recept och för det mesta lagar middag/sen lunch till oss båda. Hon är mästerkocken i den här familjen och jag är mästerätaren haha. Jag är då allt bättre på att äta maten än att tålamodigt stå och laga den.
Lite av vad jag ätit på senaste tiden (dock är ingenting av det här någonting som Sara lagade. Hon är lite mer originell i in matlagning är sallad, avokado, protein och någon sås haha).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback