Florida del två

Datum: 2012-06-01 Tid: 19:48:00
Vår guide vände båten för att åka iväg och då bestämmer sig alligatorn för att följa efter oss (antagligen kolla vad vi gjorde eftersom att vi inkräktade på hans revir). Inget hotfullt eller något utan han följde bara lugnt efter vart vi än åkte.
Det läskiga var att han verkligen var såhär nära också. Då hjälper det inte att guiden säger att om han ville skulle han och andra alligatorer kunna hoppa långt över taket på båten. Eh, jag som satt längst ut och typ en halv meter från alligatorn kände mig inte så jättesäker i det där ögonblicket...
Jag rekomenderar verkligen en tur till Everglades om besöker Florida, det är en otroligt coolt upplevelse (lägger till den på min lista med bland annat; simma med delfiner, rida på elefant två gånger och en gång på en dromedar i Saharaöknen mitt i en sandstorm - det var inte så himla roligt då men lätt ett av mina coolaste semesterminnen nu efteråt!)
Alligatortränaren put himself through college (kommer inte på hur man säger på svenska) genom att brottas med alligatorer. Tänker bara på hur läskigt det måste vara att göra - speciellt första gången - och gå in och möta ett av jordens farligaste djur.
Vi betalade lite extra för att hålla i en babyalligator. Hela den är ju bara supersöt om man bortser från ögonen som ser lite (läs: mycket) läskigt evil ut.
Den lilla var en riktigt sprattlare i början varje gång han kom till en ny människa. Kändes jättekonstigt att hålla i en liten minigator och "huden" var förvånasvärt mjuk på undersidan!
Sådär nu har jag ägnat (nästan) en hel del till alligatorer.

För den första delen från Florida & de tidigare delarna från New York kika under kategorin USA 2012.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback