Tågkaos

Datum: 2012-02-03 Tid: 14:37:00
Hjälp, vilket totalt tågkaos det var imorse! Lyckades ha tur och precis hinna ner till stationen så att jag kunde ta det enda tåget som gick fram till Stockholms södra. Alla andra var antingen inställda eller vände i Älvsjö. I och med att tågen inte hade gått på en halvtimme så blev det verklige fullsmockat med människor på tåget också. Fick nästa klaustrofobi där av att det var så mycket folk att man knappt kunde andas. Var tvungen att hoppa av i Älvsjö i alla fall och byta tåg för att kunna åka vidare men som tur kom det precis ett tåg, så behövde inte vänta eller något. Blev dock, om det nu ens var möjligt, ännu mer folk på det andra tåget eftersom att det redan var människor på det och sedan skulle alla från mitt tåg gå på också. Herregud, det var typ människor överallt. Kom i alla fall fram till Södra till slut, där det stod att alla tåg som skulle gå efter var inställda. Då hade jag verkligen tur som hann med just det tåget. Det var tydligen något fel på någon elledning mellan södra och centralen och det var därför det var tågkaos hela dagen.

När jag kom fram till stationen så var det brandbilar, brandmän och poliser överallt. Lite smått chockerande sådär eftersom att inte trodde att det varit precis så allvarligt. Var i alla fall ÄNNU mer människor på stationen, tog mig seriöst 10-15 minuter att ta mig från perrongen upp till spärrarna. Var människor PRECIS överallt. Verkligen helt sjukt! Folk räckte upp mobiler och kameror för att fota den enorma folkmassan.

Efter allt detta så kom jag ändå bara 10 minuter försent till min mattelektion. 10 minuter, snacka om tur! Har liksom kompisar som det tog TRE timmar att ta sig till skolan och vissa andra som inte ens kunde komma fram. Riktigt skönt att jag inte behöver tänka på om jag överhuvudtaget skulle komma hem eller inte, då jag ska till Elin och sova över där, tillsammans med Amanda. Vi ska kolla på Arctic monkeys-konserten online & sedan blir det väl någon film eller något!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback