Strålande sol och nollgradigt

Datum: 2012-02-16 Tid: 21:08:47
Vaknade upp till strålande sol och nollgradigt imorse, vilket förbättrade mitt humör avsevärt! Kände då för att låtsas som att det var vår ute & körde därför på jeansshorts (och strumpbyxor under såklart). Ignorerade mer eller mindre det faktum att det fortfarande låg kvar mycket snö på marken utanför fönstret.

Var riktigt förbannad och irriterad igår på de nya CSN-reglerna angående frånvaron & studiebidraget. Fick en varning för att jag var hemma två dagar och en lektion förra månaden för att jag var sjuk. Sedan hade jag bara en 10 minuters försening (på grund av tågkaos - vad annars?) och de resterande dagar och timmarna var närvaron liksom näst intill felfri. Ändå fick jag en varning för det, på grund av att min totala frånvaro översteg fem procent. Jag trodde att det INTE var meningen att vi som sköter oss och faktiskt bryr oss om hur det går för oss i skolan ska drabbas av de nya reglerna som regeringen har bestämt. Orättvist och helt idiotiskt om du frågar mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback