Söndagskväll i lugn anda

Datum: 2012-02-05 Tid: 20:20:44
Söndagar skulle vara en av mina favoritdagar (förutom fredagar och lördagar) om det inte var så att det var dagen innan den fruktade måndagen (haha). Alltså har aldrig gillat måndagar, förutom när man var riktigt liten och fortfarande tyckte att skolan var ett nöje. Innan den tiden plugget tog tagit över all ens frihet det vill säga. Men söndagar är ändå riktigt sköna på det sättet att det blir slappdagen (om man nu inte har tusen saker att göra- vilket jag brukar ha speciellt på söndagar), då man sover ut, går på promenad i den friska luften, äter riktiga långfrukostar och myser ner i filten lite extra om kvällarna.

Hela familjen var sugen på någonting gott så pappa åkte iväg och köpte glass (ischoklad - min favorit, om man bortser från pekannöt som nog måste bli utnämnd som den godaste glassen jag smakat!) så nu sitter jag här med glasskålen i knät och njuter, haha.

Såg Mulan tillsammans med min syster idag (ja, jag vet att det är en barnfilm - men så jäkla bra!) och nu väntar lite spanskaplugg innan det nya avsnittet av firman börjar. Kollar sällan på tv längre (förutom husletar-program utomlands tillsammans med mamma, tycker att det är riktigt mysigt) men det programmet fastnade jag för efter de två första avsnitten i tisdags. Riktigt spännande faktiskt! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback