Skaffat glasögon, check!

Datum: 2012-08-10 Tid: 22:23:11
Tog äntligen tag i saken igår och bokade synundersökning tills idag. Skönt att äntligen få lite klarhet i att det faktiskt är mina ögon som gör så att jag får huvudvärk i princip hela tiden. Har dragits med jobbig huvudvärk i mer än ett år nu, men de senaste månaderna har jag haft ett antal dagar då de varit så hemska (typ som migrän) att jag blivit sängliggande hela dagen. Inte precis så man vill tillbringa sin lediga tid. Men nu så! Skaffat glasögon (framförallt till när jag ska läsa, plugga och verkligen koncentrera mig) och även ett par solglasögon i samma modell, som vi ska hämta ut om två veckor. Jag tycker själv att jag inte alls passar i glasögon och höll på att skratta ihjäl mig när jag skulle testa bågar, men är det vad som krävs för att mitt lilla huvud ska må bättre så är det vad som gäller. Dessutom kommer jag ju vänja mig.
 
Beställde från början två helt olika bågar, men sedan när vi satt i bilen så fick jag en klump i magen och började tveka. Jag kände att nej, jag skulle nog inte känna mig bekväm med det ena paret som vi hade beställt ändå, så det var bara att åka tillbaka och fråga om det fortfarande gick att byta, vilket det turligt nog gjorde också!
 
För mig känns det mycket bättre när jag är helt säker på en sak, annars går man bara och tänker på det och ångrar sig att man inte gjorde någonting åt det när man väl hade chansen. Jag tvekade och då åkte vi tillbaka, antingen för att byta dem eller bara så att jag fick prova de första igen och se en gång till hur de såg ut på. Jag tycker att det där är så viktigt att lyssna på sig själv och om något känns fel så måste man göra någonting åt det, även om det i det här fallet bara handlade om något så löjligt som glasögon. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback