Prideparaden 2012

Datum: 2012-08-04 Tid: 23:08:01
På hornsgatan långt innan paraden började. Vi åkte med ett tåg som var helt packat med människor som skulle in till stan för Pride & befann oss på söder lagom till klockan ett (vilket var tiden vi trodde att den skulle börja). Två (helt sjukt ju!) timmar senare och lite yrsel på grund av vätskebrist att solen gassade på hela tiden och att vi hade stått hur länge som helst började den äntligen.
 
Ellen tog på sig sin enhörnings"dräkt" medan vi andra bara bar lite olika färger från regnbågen. I början så tyckte vi att det skulle vara lite konstigt med en enhörningsdräkt (tänkte oss typ något pyjamasliknande) men när vi mötte henne på station alltså haha, sååå himla klockren.
Det var väldigt många människor där, vilket ni till en del kan se på bilden.
Även om det var väldigt segt att stå och vänta på att paraden skulle börja så var stämningen där ändå väldigt härlig! Folk underhöll sig med att ropa "andra sidan är ni klara?" och göra vågen (som inte alltid blev så himla lyckad haha). Till slut började alla heja på alla cyklister som körde förbi också, vilket var lite roligt.
Dessa motorcyklar med pride-flaggan inledde paraden.
Såg en we ♥ södra-skylt på traktorn och tänkte "vänta är inte det där...?" & jo, det var min skola - framförallt elevkåren - som deltog i paraden. Haha, Elin om jag hade sett Mange i paraden så hade jag lätt ropat och hejat på honom.
Moderaterna gör lite politisk reklam? Alla partier utom kristdemokraterna hade någonting i paraden. Men jag kan inte riktigt säga att jag var förvånad över det faktumet.
 
Mark Levengood och Jonas Gardell var även dem med i paraden.
Fick ingen bra bild här men det är i alla fall Maria Montazami som stod uppe och vinkade på flaket. Förresten, jag såg att Svenska hollywoodfruar börjar igen 21 augusti. Elin, du måste ju följa det på tv3play eller något!
Haha, Ellens enhörningsutstyrsel drog minsann till sig mycket uppmärksamhet. Vet inte hur många gånger människor som var med i paraden kom fram till henne och bara "åååååååh, vad söööööt du är" eller "Fy faaaaan vad bra du är!". Men allra roligast var det när en i paraden i S&M kläder som skulle vara någon slags häst kom fram till henne och typ bet i hennes tröja. Hahaha, jag skrattade så mycket efter det att jag nästan började gråta. Definitivt dagens roligaste moment.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback