"En tid och plats där döden inte bara blir oväntad och tragisk utan en del av vardagen"

Datum: 2011-11-20 Tid: 20:41:00
Ett dygn på tjugofyra timmar är verkligen alldeles för lite. En skolveckan på fem dagar, alldeles för mycket. Tid är någonting som jag tror att vi alla har brist av. Känns som att det enda jag gör är äta, plugga, äta, sova, äta, plugga, äta, sova osv. Skulle vara så mycket lättare om ett dygn istället var 48 timmar & eller åtminstone att man var ledig från skola och jobb en dag till i veckan. Då skulle man i alla fall ha tid att leva lite istället för att bara spendera all sin lediga tid åt att plugga, plugga & sova.
Nej, åter till inbördeskriget i Nigeria. Riktigt hemskt men intressant att läsa om, speciellt då jag precis läst "En halv gul sol" som handlar om just den händelsen. Boken ger en verkligen en inblick i hur det skulle att vara att leva under sådana förhållanden under krig. "En tid och plats då döden inte bara blir oväntad och tragisk utan en del av vardagen", citat från min svenskaredovisning som jag gjorde om boken, ämnet & karaktärerna. Som sagt; riktigt hemsk, men verkligen läsvärd!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback