Dagens-bra-att-veta om ägg och bergstoppar

Datum: 2011-11-20 Tid: 18:30:13

Dagens-bra-att-veta: Högsta höjden över havet som man kan koka ägg på är 8 400 meter. Så då kan man alltså koka ägg på toppen av Mount McKinley men inte Mount Everest. Okej, det kan ju vara trevligt att veta, för den som nu kommer på idén att koka ägg högst upp på en bergstopp menar jag.

Går runt med tre lager av tröjor idag, fryser så att jag nästan skakar annars. Det är nu man märker att det inte längre är halv-kallt och lite höstrusk utan riktig kyla & vintermörker. Har kämpat hela helgen med allt plugg (och tro mig det är inte lite det). Igår satt jag i hela fem timmar på kvällen med franskan & idag har jag x antal andra ämnen att plugga, däribland matematik (vilket är anledningen till "dagens-bra-att-veta" om ni nu undrade, haha). Har i alla fall hunnit med två stycken långpromenader denna helg och dessutom ätit god egengjord yoghurtglass, vilket är lite tröstande ändå.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback