En helt vanlig konversation (på spanska)

Datum: 2011-12-12 Tid: 23:05:08
Haha, man bara måste älska alla konversationer jag, min mamma och min syster har på alla möjliga språk. För det mesta brukar det bli på spanska och ibland även engelska, men lite franska (för mig som går det), italenska (för min syster) och tyska (för min mamma) brukar även dyka upp lite då och då. Har kommit på att det faktiskt är riktigt roligt att försöka klura ut hur man ska säga meningen på spanska (utan att känna press), nu när det börjat gå lättare och lättare att prata mer flytande.

"Mamá, eschúchame! Yo dije mi hermana: "Sara, hago una taza chocolate de caliente para mí, quieres?" Sara contesté "si" y ahora hago dos tazas chocolates de calientes para nosotros."

Detta lyckas jag alltså knåpa ihop på ett par sekunder när jag pratade med mamma tidigare idag. Det är alltså inte ovanligt med sådana här konversationer här hemma. Märks det att vi är en riktig språkfamilj haha?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback