In real life it's about finding the little things that matter

Datum: 2010-10-22 Tid: 19:27:00
Har precis vaknat från en minst sagt lång tupplur. Hade feber igen när jag kom hem och en sådan dundrande huvudvärk att jag inte orkade något annat än att dra ner alla persienner och lägga mig under en stor filt och sova en stund. Men en stund brukar ju bli ett tag som sedan blir flera timmar. Mådde i alla fall bättre när jag vaknade men kändes lite bortkastat eftersom att jag hade tänkt att börja med SO:n direkt när jag kom hem, så att den skulle bli klar och kunna skickas in idag. Men det fick bli lite ändrade planer där.

Vaknade imorse och klev upp och fick en chock (som jag tror att så många andra fick) av att se snö ligga på hustaken och på marken. Det måste ju nästan ha snöat non-stop under hela natten för att det ska ha kommit så mycket. Visst det är ju lite roligt med första snön, men för sjutton inte i oktober! Har ju inte ens hunnit köpa ett par vinterstövlar ens, var ju helt oförberedd på att det skulle snöa. Fick ta på mig mina gamla stövlar från förra vintern, som jag bara köpte de första bästa jag hittade eftersom mina andra stövlar gått sönder. Skulle haft en redovisning i biologin idag, men eftersom att jag hade utvecklingssamtalet första delen av lektionen så missade vi tillfället att göra den. Blev riktigt besviken eftersom att jag hade peppat mig själv och tänkt att "okej, jag gillar inte att redovisa inför klassen, men nu gör vi bara det här och får det gjort". Istället måste jag vänta en vecka på att redovisa det, vilket säkert betyder att jag kommer hinna bli nervös inför det (vilket jag inte hann bli idag).


Tycker lite synd om blommorna bara, som blev helt nedmosade av snön haha.

Trots att det inte alls var min bästa dag idag, så gäller det ändå att försöka hitta de där små sakerna som egentligen är obetydliga men som på något vis faktiskt betyder något och gör allting lite bättre, lite gladare & lite roligare. Kan bara vara ett litet löv som fallit ned ifrån träden och som ligger så fint på den vita nya snön :) 
Postat av: Sabine

fina bilder :)

2010-10-23 @ 11:28:42
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: julia

oj va mycket snö ni har fått! :P

sv: jaha okej, ja det är svårt att hinna med bloggen ibland!

2010-10-23 @ 12:42:42
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback