Movies

Datum: 2010-06-18 Tid: 00:21:21
Första dagen på sommarlovet idag då :D Det var verkligen jätte skönt att få sova till klockan elva. och jag kan säga att jag var jätte pigg när jag klev upp oxå, fast jag inte sovit mer än sisådär 8 timmar (som är det man minst behöver sova som en tonåring, får väl gå och lägga mig lite tidigare sen, men första dagen måste man ju  få fira med att stanna upp sent..tkr jag iaf) Sen var det en ganska slapp dag :D Åt frukost, sen gick jag ut och la mig i solen, på en filt, med en bok, musik från mobilen och självklart solglasögon :) Härligt.


Senare på kvällen kollade vi på en film, som hette; Där mitt hjärta finns (where the heart is), först tyckte jag att den var ganska tråkig, men det blev faktiskt riktigt bra. Natalie Portman spelar huvudrollen - 17-åriga Novalee som väntar barn med sin själviske pojkvän, som bryr sig mer om sin (obefintliga) musikkarriär. Han lämnar henne vid ett Wal-Mart, där de egentligen bara skulle stanna för ett toalettbesök. Eftersom hon inte har någonstans att ta vägen bor hon i sex veckor - i hemlighet- i varuhuset. Sedan får hon värkar och då dyker bibliotekarien vid namn Forney, upp och förlöser hennes barn, som hon sedan döper Americus. Novalee blir sedan mycket bra vän med både Forney och sjuksköterskan Lexie. När hennes mamma dyker upp på sjukhuset, som hon inte sett på flera år, och säger till sin dotter att hon och hennes nyfödda barn kan bo hos henne, ger Novalee henne 500 dollar, som hon fått när hon blivit känd som Wal-mart tjejen, för att hitta någonstans där de kan bo. Dagen efter, när hennes mamma skulle kommit och hämtat upp dem, får hon vänta länge, tills hon inser att hennes egna mamma har blåste henne på pengar. då får hon bo hos "syster", som hon konstigt nog kallas. När Americus är fem månader blir hon kidnappad av ett religöst par, som anser att barnet är en styggelse, eftersom mamman inte var gift när hon fick barnet. Men de hittar henne sen igen. Okej för sammanfatta lite nu då, sår blir Forney förälskad i Novalee, och hon börjar sedan känna likadant, men tycker att hon inte är god nog åt honom. När hans alkoholiserade syster, som han har tagit hand om, dör, säger han att han älskar henne. Men får svaret att hon inte älskar honom tillbaka, på det viset. Så han åker iväg för att uppfylla sin dröm att bli historielärare. I slutet åker hon till honom och berättar att hon ljög när hon sa att hon inte älskade honom. Att hon tyckte att han förtjänade något bättre. Men då svarar Forney att det inte finns något bättre än henne. Slut.








Ja det var det, nu ska jag fortsätta att kolla på Step up :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback