Böcker [Check]

Datum: 2010-07-19 Tid: 00:23:51

Böcker är ett måste. På semester, och annars också då, är det nödvändigt att ha något bra att läsa. För mig i alla fall. Speciellt när man kommer tillbringa dagarna med att ligga och slappa på stranden. Att ligga och sola kan vara riktigt avslappnande, med en bra bok. Utan, blir det oftast långtråkigt och jobbigt. När man inte är koncentrerad på något annat, är det faktiskt jobbigare att ligga i den gassande solen och känna svettet rinna nerför pannan.

Fast jag är en sån där som läser nästan hela tiden, men det bästa tillfället att läsa är på en lat, het, sommardag. För man slår ju två flugor i en smäll då, så att säga. Du får lite mer färg, och du har tid att läsa böcker.

Men det är svårt ibland att hitta bra böcker. Då har jag några förslag, som jag tycker är riktigt bra.

Bree Tanners andra liv - Stephenie Meyer
Mitt nya jag - Sophie Kinsella
Promnights from hell - massa olika författare, bland annat Stephanie Meyer och Meg Cabot
Hela Saknad-serien - Meg Cabot
Market - P.C. och Kristin Cast
(som jag tipsade om i ett tidigare inlägg)
Hungerspelen - Suzanne Collins (Det är tvåan, nere på bilden; Catching fire. Fast på engelska)


Böckerna som får följa med till Spanien. Haha som ni ser är de flesta böckerna (alla förutom en) på engelska. Men det är ju bra träning att läsa det. man lär sig nya ord och samtidigt hur man stavar det. Vilket är väldigt bra. Plus att det är lite roligare att läsa vissa böcker på engelska. Det går segt i början, men sen läser man ju snabbare och snabbare. Men det är ju som allt annat, man får jobba upp sig för att få bättre resultat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback