Julbak it is

Datum: 2010-12-18 Tid: 17:02:00

Idag har det bakats pepparkakor, lussebullar och chokladfudge här hemma från klockan tolv till fyra-tiden. Även fast jag inte gillar julfika sådär jätte mycket är jag ändå helt klart med när det ska bakas. Första gången vi testade att göra chokladfudge, hela 3 dl socker i den smeten. Farligt värre!

Vi skippade den traditionella julmusiken och lyssnade på massa disney låtar istället. Haha, min syster alltså. Men det var faktiskt mysigt det med, att stå och kavla ut pepparkaksdegen och nynna på a whole new world (ni vet, Aladdin-låten). Det gick inte så jätte bra för mig med pepparkakorna, de gick bara sönder hela tiden. Däremot hade jag extra roligt med lussebullarna, istället för att göra den vanliga s-formen så gjorde jag hjärtan, kringlor och bullformade lussebullar!
Postat av: elina

vad kul o höra :)

2010-12-23 @ 23:15:07
URL: http://wekmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback